Případová studie
Tvorba webu pro SmartEmailing, co by největší aplikaci pro hromadnou rozesílku e-mailů v Česku byla čest. Stál přede mnou ale nelehký úkol, protože již zastaralý předcházející web obsahoval stovky stránek.
Nedošlo tedy pouze k redesignu, ale kompletnímu předělání a čistění. Nakonec se SmartEmailing rozhodl, že předělá i strukturu, a tak na pozadí vznikal kompletně nový web.
Původní web byl obsahově i graficky velmi zastaralý. Jelikož se za dlouhé roky jeho používání na něm vystřídalo několik správců, dostal se web do situace, kdy bylo lepší ho dát kompletně stranou a vytvořit vše na zelené louce znovu.
Samozřejmě jsme to ale nemohli udělat úplně tak doslova, jelikož síla webu v SEO a měřící nástroje jsme nemohli jen tak „odstřelit. Nový web se tedy sice začal vytvářet, ale už na začátku jsme věděli, že budeme potřebovat postupně data přelít a znovu nastavit u každé stránky, tak aby pokles SEO byl co nejmenší a web byl naopak připravený k růstu.
“Čistit přes 200+ stránek byla výzva, ale to jsem ještě neviděl nové návrhy grafiky…”
Starý web jsme tedy nechali být a SmartEmailing se pustil do vymýšlení nové struktury a zpracování grafického návrhu. Pro tento web jsem tedy grafiku nenavrhoval a o to těžší práce to byla…
Nový web musel mít daleko lepší a přehlednější strukturu. To samozřejmě lehce vyřešilo to, že jsme začali budovat strukturu znovu, ale také SmartEmailing připravil zadání, které mělo hlavu a patu a bylo hned jasné na čem jsme.
Zároveň web musel splňovat určitě technické náležitosti, což e nám nakonec povedlo a i jsme web dokázali výrazně zrychlit oproti předchůdci, byť to asi jediné nebylo na starém webu tak špatné.
Ačkoliv to nebylo úplně v zadání, moc dobře jsme si uvědomovali, že problém na předcházejícím webu byl ten, že ho spravovalo 10 lidí a každý si vytvořil vlastní informace a ty na svých stránkách používal. Web jsme tedy nově připravovali tak, aby správa byla co nejvíce jednoduchá a většina prvků se ovládala z jednoho místa.
Jak už jsem psal výše. Po technické stránce web musel být rychlý, přehledný, vyčištěný, moderní a responzivní. To vše jde hravě zvládnout, jenže návrh webu, který se ke mě dostal, byl hodně netradiční. Jednoduše grafik si opravdu vyhrál s každým detailem a prezentace webu byla velmi pěkná. Mělo to ale jeden háček. Takto jiný design je extrémně těžké zapracovat do používaného systému, což byl v tomto případě Elementor.
Kdo se bojí ale nesmí do lesa, že? A tak jsem se do toho pustil. Přiznávám, že zpočátku to šlo velmi dobře, problém nastal u responzivity, kterou nám trvalo 3 týdny odladit pro jednu stránku. Nakonec jsme ale našli směr jakým se vydat a vše jsem tak vyladili a zdárně pokračovali.
Součástí webu jsou všemožné výpisy, tabulkové řešení, switcher, taby, listingy a podobně. Některé stránky dokonce obsahují aktivní menu z aplikace ve stylu vertikální scrollování nebo tablet s galerií e-mailových šablon od SmartEmailingu.
Vše je globálně nastaveno, takže celému webu se může během 2s změnit barva na růžovou třeba na valentýna nebo na apríla?
Tvorba tohoto webu nám zabrala 5 měsíců.
Web byl předán s více než 70+ stránkami, všemi funkcemi, kompletní responzivitou a napojením na všechny SmartEmailingové formuláře.
Spolupráce a tvorba pokračuje do dnešního dne. Web je sice hotový, ale sem tam je potřeba vymyslet a vytvořit novou stránku. Web také hlídám technicky, aby nedocházelo k výpadnkům z webové části a také se neustále pracuje na optimalizaci, protože to vždy může být lepší a lepší 🙂
Máte zájem o spolupráci? Neváhejte mi napsat. Domluvíme si společné zavolání a probereme možnou spolupráci.
Case study