Případová studie

Tvorba webu pro
Jak na zuby

S tvorbou osobních webů mám, mohu-li říci, nejvíce zkušeností, jelikož jsem jich už vytvořil desítky nebo možná stovky. Web Jak na zuby kombinoval velmi zajímavé téma s trochu nestandardní grafikou, takže o nějakou motivaci bylo postaráno a mohl jsem se ihned pustit do práce.

Přípravy

Jelikož klientka neměla předtím žádný web a se vším začínala, rozhodl jsem se nejdříve nakreslit si drátěný model, ze kterého jsem následně vycházel pro vytvoření návrhu hlavní strany ve Photoshopu.

Po doladění a pár úprav byl hlavní design hotov a k němu jsem dopracoval logo, které koresponduje s celkovým designem a odpovídá brandu celého projektu.

“Vše klapalo jako po másle. Během celé tvorby jsme nenarazil snad na jediný karambol.”

Design byl tedy připravený a po pár callech s klientkou jsem i věděl co přesně chce. Na základě tedy těchto informací jsem vytvořil strukturu webu, která zahrnovala všechny stránky, které bylo třeba vytvořit. 

Struktura webu se obvykle neskládá jen ze stránek, které vidí návštěvník, ale jde hlouběji pod standardní stránky až po tu nejméně viditelnou. 

Ve struktuře tak byly zahrnuty všechny děkovačky, objednávky, pop-upy atd… Vše bylo dáno, takže jsem se mohl pustit do tvorby.

Co web musel splňovat

Projekt jak na zuby byl projektem mé klientky Kláry Lípové. Ačkoliv se jedná o téma z oboru zdravotnictví, nechtěli jsme, aby web působil příliš sterilně nebo aby připomínal křeslo u zubaře. 

Jak já s oblibou říkám „nedělejte projekt pro sebe, ale pro cílové návštěvníky. Oni se na tom webu musí cítit dobře a dostat informace, které potřebují oni, ne vy.“

To byl tak trochu tento případ a proto jsme zvolili lehkou růžovou s kombinací s bílou barvou, aby web působil trochu uklidňujícím dojmem, žensky a profesionálně. 

Jelikož jde o web prodávající služby nebo on-line kurzy, potřebovali jsme si také definovat barvu pro CTA tlačítka, tedy tlačítka, na které má klient kliknout v ideálním případě. Zároveň je potřeba na webu na tyto části s CTA myslet, aby se správně do webu zapracovaly.

„Velký důraz jsem kladl na responzivitu, protože telefony mají skoro 50% podíl na zobrazení osobních webů.“

Nový web

Web se se vší tou přípravou tvořil skoro sám. Tvorbu osobních webů mám rád a tak mě celou dobu práce velmi bavila.

Rád bych zde napsal nějaký zádrhel a jeho řešení. Nic takového ale nenastalo.

Členská sekce

Po dokončení „přední části“ webu jsme začali pracovat na členské sekci, tedy na uzavřené části webu, do které má přístup pouze ten, kdo si koupí nějaký kurz.

Členskou sekci jsme vytvořili tak, aby kdokoli koupí jeden ze tří kurzů (aktuálně 5), viděl, že ještě může dokoupit další kurzy za lepší cenu. 

Současně jsme každý kurz rozdělili na praktická a teoretická videa a přehledně umístili, aby se klient vždy dostal k obsahu, jak potřebuje a mohl nerušeně pokračovat.

Závěr

Ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát, nešlo o malý projekt o pár stránkách. Základní web má přes 25 stránek, přičemž členská sekce má dalších přibližně 50. Tvorba nepředstavovala větší problém, ale spíše vše přisuzuji přípravě, na kterou jsme se hodně zaměřili a kde jsme prakticky vychytali design, cílové zákazníka i strukturu webu.

Máte zájem o spolupráci? Neváhejte mi napsat. Domluvíme si společné zavolání a probereme možnou spolupráci.

Case study

Další případovky