Co je to vlastně web a k čemu nám slouží? Web je naše prezentace. Je to místo, kde můžeme prezentovat sami sebe, ale i naše služby.
V přeneseném slova smyslu jde o naší „základnu“ pro celý náš business na internetu. V dnešní době je potřeba být na internetu. Nemusíte tam vyloženě prodávat, ale je třeba prezentovat se a kdo ví, možná později můžete web rozšířit i na podnikání on-line (kurzy, e-booky).
Web se občas mylně používá jako náhražka klasických vizitek. Web není vaše vizitka. Na vizitce předáváte kontakt na vás, na webu prezentujete vaše služby.
Druhy webů
Není web jako web. Existuje jich několik druhů. Mezi nejčastější patří osobní a firemní weby. Ostatní jsou už poté specifičtější, neznamená to ale, že se k nim nemůžete propracovat. Můžete mít totiž na začátku osobní web a později se dopracovat k eshopu. Většinou ale tyto zásahy jsou razantní a znamenají kompletní zásah do struktury, tvorbu redesignu a podobně.
Na začátku je důležité si uvědomit, jaký web budete tvořit. Není totiž dobré vydávat se cestou „tak nějak na půl“. Většinou to právě i potom tak na půl dopadne a web vlastně nemá jasné zaměření, což mu škodí zejména v nejednoznačnosti obsahu.
Nejčastějšími druhy webů jsou rozhodně osobní nebo firemní weby. Mezi další patří:
- Osobní web
- Firemní web
- Funnelový web
- E-shopový web
- Katalogový web
- Produktový web
- One page web
Druhů webů je určitě více, vypsal jsem ale jen ty, které se nejčastěji používají. Je také možné, že se setkáte i s jinými názvy těchto druhů. Ať už jsou ale názvy jakékoliv, většinou jde odvodit, pro co jsou určené.
Osobní vs. firemní web
Názvy už napovídají, že tyto dva nejpoužívanější druhy se řídí především tím, jak na nich budete vystupovat vy nebo vaše firma.
Podstatným rozdílem je fakt, že do osobního webu vkládáte vaši osobnost. Používáte vaše fotografie, většinou se snažíte navodit u webu přátelský vztah a zcela se míjíte s firemní kulturou. Web jednoduše říká, kdo jste, co děláte a proč to děláte. Tyto tři otázky si dobře zapamatujte, protože je velmi důležité, aby web na ně dokázal odpovědět.
Firemní weby jsou naopak méně osobní. Používají se fotografie kanceláří, budov firmy a podobně. Pohlíží se především na to, jestli firma vystupuje na webu profesionálně, a jak s lidmi komunikuje.
Jestliže byste například chtěli web dělat trochu osobní a trochu firemní, narazíte. V tomto případě nejde oba druhy kombinovat a vzniká z toho web, který neví, kudy jde.