Tou nejdůležitější částí hlavní strany je vždy úvodní blok. Představuje část, kterou zákazník uvidí úplně jako první a vy ho právě zde musíte zaujmout. Úvodnímu bloku se taktéž říká intro nebo hero sekce.
Z psychologického hlediska jde o tzv. první dojem. Jakmile první dojem u návštěvníka bude špatný, je pravděpodobné, že ihned z vašeho webu odejde a už se nevrátí.
Návštěvník stráví na vašem webu zhruba 3–5 vteřin, než se rozhodne, zda na webu zůstane, nebo odejde jinam. Během těchto pár vteřin většinou nedojde dál než za právě úvodní blok.
Složení úvodního bloku
Úvodní blok se obvykle u osobních webů skládá ze tří důležitých prvků:
- Core message
- Vaše fotografie
- Tlačítko
Core message
Core message (CM), neboli také klíčové sdělení, je nejdůležitějším prvkem v úvodním bloku a na hlavní straně. Do jisté míry jde o nejdůležitější část celého webu. CM je zároveň nadpisem hlavní strany.
Vaše fotografie
Co se týče fotografie musí být kvalitní. Je nutné, aby vám bylo vidět do obličeje a v neposlední řadě byste se na ní měli usmívat. Zkrátka použijte pozitivní fotografii. Vyvarujte se selfie fotkám, a pokud máte k dispozici fotografa, investujte do něj, aby vám udělal pár kvalitních snímků, které využijete nejen na webu, ale i dlouhodobě. Tedy počáteční investice například 5 000 Kč do fotografa máš může přinést fotografie na několik let, které můžete využívat nejen na webu, ale i v různých materiálech, sociálních sítích a podobně.
Tlačítka
Posledním prvkem jsou tlačítka, která by měla zákazníka jen přesunout o kousek níže nebo na jinou část webu. Často se díky tomu klient „zaháčkuje” a pokračuje v prohledávání webu, což je přesně to, co chceme. Jde o první akci, kterou na webu udělá, a to už je minimálně dobré znamení.
Tlačítka v úvodním bloku můžete mít i dvě. Jedno bude posouvat návštěvníka o kousek níže a druhé už ho rovnou přesune na kontakt. Právě tak se dvojice tlačítek nejvíce využívá. Texty mohou mít například tyto:
- Více informací
- Napište mi
- Více o mně
- Mé služby
Varianty hero sekce
Sekce se nám drobně mění podle toho, na jakém webu ji chceme použít. Jestliže jste si zvolili, že váš web bude osobní, je nejlepší zelená varianta podle nákresu níže. Jde tedy o strukturu, ve které máme dva sloupce. V levém je core message (případně s podnadpisem) a tlačítko. V pravém sloupci je poté vaše fotografie.
Alternativní možností je pro osobní weby červená varianta. V takovém případě máme jeden sloupec a v něm všechny prvky, jak je naznačeno v nákresu.
U firemních webů není kladen takový důraz na vizuální kontakt s jedním člověkem. Je proto lepší, když použijete fotografii budovy vaší firmy v úvodním bloku na pozadí. Obsah poté umístěte do jednoho sloupce, jako je to v modré variantě.
U firem se velmi často používá i video pro představení firmy. V takovém případě můžete využít žlutou variantu. Tato varianta jde použít také pro osobní weby.
Výše ukázané návrhy jsou pouze doporučení, jak může úvodní blok vypadat. Variant je mnohem více a není nutné vybírat pouze z výše uvedených.