Core message (dále jen CM) je sdělení, které v jedné větě odpovídá na tři důležité otázky zákazníků, kteří právě přišli na váš web.
Vytvořte si jednu větu, kterou když vyslovíte, tak vašemu potenciálnímu zákazníkovi bude jasné, co děláte a jaký to bude mít pro něj přínos. Toto je velmi zásadní věta pro váš byznys! CM by měl vidět každý hned, když přijde na váš web.
Snažte se být co nejvíce struční a věcní. Odpovězte nejdříve na všechny tři otázky níže a poté se z nich pokuste vytvořit jednu krátkou větu nebo slovní spojení. Ve výsledku musíte dosáhnout toho, že klíčové sdělení může být odpovědí na všechny tyto tři otázky.
- Co děláte?
- Pro koho to děláte?
- S jakým výsledkem nebo přínosem to děláte?
Ve výjimečných případech lze pod CM umístit dovysvětlující podnadpis. Ten se používá v případě, že nedokážete vytvořit krátké klíčové sdělení. I zde ale hrajete o čas, takže se snažte být maximálně struční.
Podnadpisem si neulehčujte práci. Návštěvník jako první vždy vidí CM a až poté si možná přečte podnadpis.
Příklady podoby Core message
Níže najdete příklady, jak může vypadat správná CM. Poté si vytvořte a zapište vlastní Core message.
- Tvořím weby pro podnikatele, aby mohli více prodávat.
- Cvičím jógu pro seniory, aby se cítili lépe i v pokročilém věku.
- Zajišťujeme rodinám bezproblémové stěhování po celé Praze a hlavně bez stresu.
Postup tvorby Core message
Nejlepší postup, jak dosáhnout správné Core message je napsat si na začátku vše, co vás napadne. Zkuste si nejdříve jednotlivě odpovědět na ony tři otázky. Klidně pište více variant. Poté začněte kombinovat a opět vytvořte několik variant. Pokud máte alespoň 5 variant, nechte je pár dní „uležet“. Poté se k CM vraťte a ty které se vám už nebudou líbit, tak ty odstraňte.
Zbytek předložte vaší rodině, přátelům nebo komukoliv známému. Nechtějte po nich ale zpětnou vazbu, jak se jim CM líbí, ale nechte si vysvětlit, co za danou variantou vidí nebo co jim vlastně říká. Díky tomu získáte kvalitní zpětnou vazbu se kterou můžete dále pracovat, až najdete tu, která vám dá odpovědi přesně takové, které jste si sami napsali.
- Odpovědět na tři důležité otázky ve více variantách
- Kombinovat odpovědi získat alespoň 5 Core message
- Nechat vše uležet pár dní
- Po pauze nehodící se škrtnout
- Finální CM sdělit přátelům atd. pro získání zpětné vazby
- Postupně takto najít vítěze