Je to až neuvěřitelné, ale občas se setkávám s takovými paradoxy, že už se s nimi nejde nepodělit (to i je tam správně). V mnohých případech si to ani neuvědomíme, že takovou chybu děláme, ale stačí se na to umět trochu povznést, podívat se na věc očima zákazníka a logickým myšlením už vám musí dojít, že takhle to opravdu nejde. Vybral jsem několik chyb, se kterými jsem měl tu čest se setkat.
Bojíte se s kůží na trh? Tak tam nechoďte. Je to rozhodně lepší, než se snažit prorazit pod pseudonymem. Lidé to poznají, zvlášť když jako Čech si zvolíte anglické jméno. Nedokážu říci jak, ale jednoduše v prezentaci toho webu to lidé poznají, nehledě na to, že se v budoucnu mnohdy dostanete do situací, kdy narazíte na pravou a vymyšlenou identitu. Takže vystupujte pod svým jménem, nikoli jako Armando a podobně…
Mít osobní web je dneska už skoro standard. Jenže spousty lidí nemá k němu fotky a tak volí fotky z fotobank. Zmuchlat, zahodit… Je to jako mít občanku bez vaší fotky. Nebude to fungovat. Lidé jsou v drtivé většině vizuálními bytostmi, takže vás potřebují vidět. Potřebují vědět, s kým se budou pouštět do spolupráce.
Když začínáte nebo i v průběhu podnikání je důležité, abyste prezentovali vaší službu co nejvíce na sobě. To znamená, pokud já jako grafik, bych představil svůj web jako graficky špatný, těžko by se mi klienti ozývali. Pokud pracujete s FB reklamou a sami jí u sebe nebudete mít vyladěnou, klienti se vám neozvou. Už několikrát jsem viděl to, že klient chtěl nabídnout svoje služby klientům, ale na sebe se vykašlal. Výsledek? Lidé se mu neozývali. Po konzultaci se mnou si nakonec udělal čas, vyladil si vše i u sebe a postupně viděl, jak se lidé ozývají právě proto, že viděli jeho super služby u něj.. Nezapomínejte na sebe.
On-line trh se vyvíjí obrovskou rychlostí. Dnes něco vytvoříte a zítra je to staré. Nezapomínejte nikdy na to, že vaše produkty nebudou fungovat vždycky. Pár klientů mi říká: „Před dvěma lety to ale fungovalo“ … 2 roky? Trh se ohromně proměnil a pokud recyklujete svůj obsah dva roky, je pravděpodobné, že už jste vyčerpali nebo dost otrávili vaší cílovku. Nikdy nezapomínejte na to, že musíte vytvářet neustále nové věci a oslovovat nové i stávající lidi.
Obecných keců je plný celý internet. Na toto je spousta obsahu zdarma, takže nemusíte se snažit, nepřispívejte k tomu ještě vlastním časem. Pište konkrétně. Nedělejte videa nebo články na téma „Jak opravit auto“ ale na téma „Jak opravit motor auta“ nebo ještě lépe tam přímo napište typ motoru, auto, a co konkrétně u motoru budete opravovat. A pokud je 20 typů motorů, udělejte 20 kvalitních článků. Lidé ocení, že pro ně máte obsah přímo na míru.
Buďte pokorní. přiznejte, když něco nevíte. Je to normální. Když vám někdo položí otázku, u které neznáte odpověď, přiznejte to. Řekněte: „ok, tohle nevím, ale do příště vám to zjistím“. Je to mnohem lepší, než říct: „jo tohle je tamto, jak tam tohle a támhle to a ve finále je to tady“. Nepochopí to klient ani vy a zbytečně u klienta ztratíte body.
Dělejte věci jednoduše. Vykašlete se na složitosti, z toho vás akorát po čase klepne. Pokud máte web, i web dělejte jednoduchý, přehledný. Nevymýšlejte složitosti, protože jestli to je složité pro vás, jaké to asi bude pro člověka, který to uvidí poprvé…
Takže ve finále je potřeba pro svůj business dělat toto: