Reklamní bannery na Facebook – Teorie / Rady / Test

Vytváření reklamních nebo sdílecích bannerů pro FB je důležitá část vaší propagace, ale bohužel spousta informací není pořádně vysvětlena, jako například, že v reklamních obrázcích na FB nesmí být více jak 20% textu, jinak ho tam bude hodně…

Reklamní bannery

Jenže, co je hodně textu? Podle čeho facebook vyhodnocuje, že banner přesahuje únosnou mez textu pro použití v reklamách?

Reklamní obrázek si rozdělí na 25 segmentů (dílů). Jestliže najde v nějakém segmentu text, započítá ho jako obsahující text a nezáleží na tom, jestli tam je text částečně nebo úplně. Pokud ve vašem reklamním obrázku najde facebook více jak 20% textu (5 segmentů), jste za ideální hranicí a je možné, že vám facebook reklamu bude méně zobrazovat.

Ideální rozměr pro klasické bannery na FB s použitím jednoho reklamního obrázku je: 1200 x 627 pixelů

POZOR: Neplatí jíž striktní pravidlo, že pokud reklamní obrázek bude obsahovat více jak 20% textu, facebook ji neschválí. Toto je dávno pryč. Facebook reklamu s více textu zobrazí, avšak méně.

Facebook zavedl 4 hodnocení podle četnosti textu:

  • OK – Reklama je v pořádku a facebook ji bez problémů schválí a bude zobrazovat
  • Nízká – Reklama má o trochu více textu (více než 20%) a je možné, že jí bude zobrazovat méně, než normálně
  • Střední – V reklamním obrázku je příliš textu a pravděpodobně reklama příliš nepoběží
  • Vysoká – Reklama nebude schválena

Pro ověření, jak je na tom váš reklamní obrázek, můžete použít nástroj od Facebooku, který vám obrázek během několika vteřin vyhodnotí: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Pokud se netrefíte hned na poprvé a nezískáte hodnocení OK, je potřeba udělat pár změn. Abyste věděli, do kterých segmentů vám texty zasahují a jak celý obrázek přizpůsobit, doporučuji stránku http://www.social-contests.com/check-image/ , kde nahrajete váš reklamní obrázek do jakési mřížky a tím jasně uvidíte kam text posunout, o kolik zmenšit nebo ho úplně smazat.

Test

Text na obrázku vpravo jsem schválně posunul tak, aby zasahoval do horních segmentů a zároveň do jednoho vpravo. Při testování vyšlo najevo, že byť jde o velmi nepatrnou část textu (jen čárky nad písmeny a půlka U), fb toto nezajímá a započítává i tyto segmenty. Stačí tedy texty opravdu mírně posunout a výsledek reklamy může být úplně jiný.

Pozice tlačítka nemá na výsledek vliv. Nezáleží na tom, zda bude hned pod segmenty, kde je text nebo bude mezi nimi prázdný segment.

Tuto reklamu jsem použil také zároveň proto, abych vám mohl ukázat, že vyhodnocování FB dělá výjimky. Kvíz vpravo na bannerech je totiž složen z textů, jenže tyto texty nástroj FB nepočítá a zařazuje do výjimek. Proč? To se mi bohužel zjistit nepodařilo, ale pravděpodobně proto, protože je text příliš malý. Těžko říct…

Všechny tyto varianty, testem prošly s nejvyšším hodnocením, přitom pozice kvízu se mění.

Závěr:

Dbejte na to, abyste s reklamními obrázky byli vždy v hodnocení OK. Nastroje uvedené výše vám k tomu mohou pomoci.

Pokud budete potřebovat pomoci s bannery nebo nějaké vytvořit na míru těchto pravidel, můžete mi napsat a společně se na to podívat.

Honza
"Každý detail je důležitý, protože jedině tak vznikne dokonalý celek."

Dejte laik mé stránce, kam pravidelně přidávám info o nových článcích a další novinky

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *