Landing page – co musí obsahovat?

Landing page, neboli česky vstupní stránky, jsou tím prvním, co zákazník uvidí. Jde tedy o velmi důležité stránky, protože zde se mnohdy rozhoduje, zda zákazník nezaujatě odejde nebo naopak bude pokračovat dál. Dneska si o vstupních stránkách prozradíme, co by takové stránky měly obsahovat.

Co je to landing page? To jsme si vysvětlovali v článku zde: http://jantipmann.cz/co-je-landing-page/

Ještě než začneme, tak je třeba upozornit na to, že landing pages nemusí být nutně tvořeny na osobním nebo firemním webu. Jde pouze o jakousi bránu, která může přivádět zákazníky odkudkoli, takže můžete mít například landing page na webu www.vstupni-stranka.cz a firemní web může být klidně www.firemni-web.cz

Kvalitní obsah

Jako grafik to říkám nerad, ale u vstupních stran jde více o obsah než o design. Stránka je mnohdy dost jednoduchá a přímočará, takže zde musíte zaujmout především obsahem.

Klíčová slova jsou zbytečná

Určitě se vykašlete na nějaká klíčová slova. Dříve totiž platilo, že čím více klíčových slov na těchto stránkách budete mít, tím vyšší bude vaše výsledné SEO  a ve vyhledávačích budete o to výše. Tahle doba je dávno pryč.

Vyhledávače se v současné době o klíčová slova příliš nestarají a naopak se zaměřují na kvalitu obsahu a jeho čitelnost.

Vyhněte se duplicitě

Je všeobecně známé, že pro lepší SEO nesmí docházet k duplicitě stránek na vašem webu. Týká se to nejen stránek, ale i textů. Jenže to samé platí pro všechny weby. Pokud vyhledávače například najdou shodu nějakého textu, který bude na dvou a více webech, pravděpodobně dostanete penalizace, sníží se vám SEO a prvním pozicím ve vyhledávačích můžete zamávat.

Jak se vyhodnocuje text, zda jde o duplicitní a v jaké míře google a další, rozdávají penalizace, to bohužel nikdo neví. Každopádně jestli vás napadlo udělat si 10 stejných vstupních stran na deseti doménách, tak tudy cesta určitě nepovede…

Reklama musí souviset s textem

Zde je to asi jasné, ale přesto na to upozorním. Obsah, nebo celá vstupní strana, musí korespondovat s tím, co je na banneru reklamy nebo zkrátka na zdroji, který dovedl zákazníka až na vstupní stranu. Jestli tedy budete prodávat e-book v banneru nebo reklamně, vstupní stránka nesmí nabízet kurz nebo cokoli jiného než bylo na reklamně.

CTA = Call to action

Vstupní stránka sama o sobě je sice super, ale pokud nebude odkazovat dál, je vám k ničemu. To znamená, že musí obsahovat prvky, které budou zákazníka vybízet provést nějakou akci a pokračovat.

Těmto prvkům se říká CTA a nejčastěji je najdeme jako text, tlačítka nebo jednoduché hypertextové odkazy. K jaké akci zákazníka vybízíme záleží už jen na nás.

U vstupních stránek to bývá většinou registrace, odeslání komentáře, objednávky nebo základní funkce, pokračování na cílovou stránku, kam chceme zákazníka dostat.

CTA, neboli „Výzva k akci“by měla začínat slovesem. Tedy hned prvním slovem řeknete, co má zákazník udělat nebo co chce udělat. U CTA volte také vždy první osobu, tzn., že nenapíšete do tlačítka „Objednejte si“, ale „Objednat“ nebo „Podívejte se dále“, ale „Podívat se dále“, atd…

Design

Ačkoliv zde design trochu zaostává za obsahem, tak i přesto má své místo. Je totiž důležité, aby se zákazník na vstupní stránce cítil příjemně a co hlavně, aby našel tlačítka s CTA.

Volte tedy čistý design tak, aby CTA byla jasně vidět. To samé platí samozřejmě i o textech, které musí být dobře čitelné.

Závěr

Vstupní strana by tedy měla obsahovat:

  • Kvalitní obsah
  • CTA

Tyto dva body jsou základními kameny každé landing page. Pokud k tomu přidáte atraktivní grafiku, jsou vaše šance velmi nadějné 🙂

Honza
"Každý detail je důležitý, protože jedině tak vznikne dokonalý celek."

Dejte laik mé stránce, kam pravidelně přidávám info o nových článcích a další novinky

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *