Konec pop-upů. Co bude místo nich?

Před pár lety byly pop-upy skoro až povinností na každém webu. Byl to velmi dobrý nástroj, jak upozornit návštěvníka na nějakou akci, službu nebo na cokoli, co vás napadlo. Jenže v minulém roce přišel zlomen a dnes už pop-upy skoro vymizely. Důvodů je spousta a na některé se podíváme.

Přeplněnost, otrava, nenávist

Tyhle tři slova se stala pro vyskakovací okna skoro synonymy. Velký boom s těmito okny zapříčinil to, že je za chvíli používali všichni. Jenže naprosto neuváženě, špatně a nevhodně. Tím nejen, že neprobudili v zákazníkovi zájem, ale naopak ho otrávili. Sami sobě si tak ničili práci, jen protože nevěděli, kde a jak vhodně pop-up použít.

Jeden čas, jak ukázaly průzkumy, byly lidé ochotni z webů okamžitě odcházet, jestli se tam objevil nějaký pop-up. Jenže namísto toho, aby se trh uklidnil, tak se pop-upy vyvinuly a začaly vznikat jejich prapodivné modifikace, skryté reklamy a dokonce i násobné pop-upy. Násobné pop-upy vypadaly zhruba tak, že jste zavřeli jeden pop-up a vyskočil další….

Lidé nevěděli jak a mysleli, že všude

Mluvím sice v minulém čase, ale bohužel se s tím občas setkávám ještě dnes. Pokud se dostaneme na takovýto web, pravděpodobně na nás okamžitě skáče pop-up. Já ale o webu nic nevím, pop-up mě tím pádem nezajímá, chci nejdřív něco vědět o webu. Potom už se pop-up samozřejmě neukáže… Na další stránce znovu pop-up, na další znovu. Výsledek? Naštvaně odcházím pryč.

Možná si říkáte, že vám to přeci jen zvýšilo prodeje. Ano může vám to zvýšit prodeje, ale naštve to tolik potenciálních zákazníků, že se to nevyplatí. Ono totiž, když se na váš web dostane 100 zákazníků, zakoupí 20, proti standardním 10ti, ale 80 jich naštvaně odejde, vy se dozvíte pouze o těch 20ti, co něco zakoupili a pracujete jen s nimi. Tedy krátkodobě je to super, ale dlouhodobě už tolik ne…

Google zakročil

Začátek letošního kroku přišel zlom a hřebík do rakve vyskakovacím oknům. V době neustálého vzrůstu mobilních zařízení a přístupu z nich na internet, se google rozhodl udělovat minusové body do celkového skóre SEO, pokud se pop-up zobrazí i na telefonu. Google zakročil natolik razantně, že vám skóre může snížit natolik, že úplně zmizíte z vyhledávání.

Skrýt pop-upy na telefonech není těžké, ale vzhledem k nutnosti volit rozdílné strategie na telefony a desktop spolu s negativní pověstí pop-upů, se vyskakovací okna začala stahovat a postupně mizí konečně z internetu.

Pokud tedy máte na webu nějaký pop-up, doporučuji jej spíše stáhnout a zvolit jiný způsob. Zbytečně tím provokujete vaše zákazníky a odrazujete nově příchozí.

Alternativa dorazila brzy

Markeťáci ale přišli o nástroj prodeje, a tak začaly vznikat alternativy. Tou nejsilnější, která se velmi dobře ujímá v zahraničí, jsou lišty. Nejsou možná tolik efektivní jako pop-up, za to mnohem přívětivější pro návštěvníky. Taková lišta je neustále vidět na stránkách, ale aktivní je pouze tehdy, když na ni najdete. A ta největší výhoda – nijak zákazníka neruší ve čtení textů na vašem blogu nebo prohlížení vašeho webu.

Lišty na míru si můžete prohlédnout na mém webu zde: http://jantipmann.cz/lista-na-miru/

Honza
"Každý detail je důležitý, protože jedině tak vznikne dokonalý celek."

Dejte laik mé stránce, kam pravidelně přidávám info o nových článcích a další novinky

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *